14 Temmuz 2014 Pazartesi

Sendromlu Pazartesiler Dilerim!

Lise zamanlarında takma adım Garfield'di bunu görünce hatırladım...

Bugün hafta başı, ve kimin tarafından icat edildiyse şu sendrom denilen şeyin hakkını her türlü veren bir gün. . Büyük ihtimal, Freud çıkarmıştır bu sendrom işlerini. Bak ben dedim. Dediğim çıkar.

Saçmalama günlerim çünkü bugün itibariyle tatilime tam olarak bir buçuk ay var :( Bir buçuk ay nedir ki değil mi insan ömründe. Ama, siz görecelik diye bir şey duydunuz mu canım? Onu duymadıysanız görelilik diye bir şey de duymuş olabilirsiniz. Neyse, ikisi de aynı şey. Ve kısaca diyor ki, hep aynı olduğunu düşündüğümüz şeyler, mesela zaman, uzayda bulunduğunuz konuma göre ve hızınıza göre değişir. Daha fazlasını merak eden okusun! Emeksiz bilgi yok.

Öte yandan, evet, kabul ediyorum, okunması oldukça zor metinler. Kuantum fiziği oldukça ağır bir konu ve yabancısıysanız tek bir tanıdık kelime göremeyebilirsiniz. Korkutucu geliyor biliyorum. Ama, inanın öyle değil. Einstein okumak iyidir; ufuk genişletir (Olay ufku?? Fiziksel espri yaptım burada. Anlayan anladı.)

hayır, film olan olay ufku değil, espri başka bir şeyle ilgili....

Hem Einstein'ın yazdığı fizik içermeyen kitapları da var. Örneğin, "Benim Gözümden Dünya", mutlaka okunması gereken bir kitap. Pazartesi sendromuna da, insan uydurması bütün sendromlara da iyi geldiğini duydum. Egoistlik başta olmak üzere (egoistlik diye bir sendrom yoksa da şu an itibariyle olmalı)

Şimdi, sendromumla başbaşa kalmaya gidiyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder