21 Temmuz 2014 Pazartesi

Words Of Wisdom...

Sıkıntılı zamanlarımda inatla bir şeyler söylemeyi reddeden bir iç sesim var. Ne yazık ki böyle zamanlarda, ne yazacak bir şeyim oluyor, ne de paylaşacak. Susuyorum ve içime çekiliyorum. Herkes zaman zaman böyle devreler geçirir. Önemsenecek bir şey yok tabii bunda.
Genelde Pinterest ilham verir bana sıkıntılı zamanlarımda. Bilge insanlardan bilge sözler okuyarak kendime gelirim diyeyim. Ne anlamı var bilmiyorum? Sanırım, tanımadığınız bir insanın, bilmediğiniz bir zamanda ve sizden çok farklı koşullarda söylediği bir şey, insana en azından bir perspektif kazandırıyor. Ben buna inanıyorum. Çünkü o zaman anlıyor ki insan, bunları yaşayan ilk insan ne benim, ne de son olacağım. Bambaşka zamanlarda ve yerlerde, bambaşka diller konuşan, benden çok farklı koşullarda yaşayan insanlar da aynı şeyleri hissettiyse, ve kendilerini zaman zaman çeşitli çıkmazlarda bulup, bu lafları ettilerse, demek ben o kadar da önemli değilim...
Bakmayın siz modern hayatın ve tüketim toplumunun ısrarla vurgulayarak dayatmaya çalıştığı: "SEN ÖNEMLİSİN!" imajına. Önemli olmamak güzel şey. Ve bunun farkına varıp, etrafınızdaki insanlara öyle davranmak. "Ben hiç bir şeyim", "Hiç bir anlamım yok", "Hayatımın hiç bir anlamı yok", "Ölmek istiyorum", vs... anlamında ergenlik buhranlarından bahsetmiyorum. (zaten ergenlik yıllarınız çoktan bittiyse ve hala bu gibi düşünceleriniz varsa, acilen bir pskiyatr'a görünmelisiniz, şaka değil bu çok ciddiye alınacak bir şey!)
Bu koskoca dünyada milyarlarca insanın arasında, ve ondan daha da kocaman sonsuz evrenin en ufak galaksilerinden birinde en ufak yıldızlarından birinin etrafında dönen önemsiz, mavi bir gezegende yaşadığınızı düşünürseniz; sandığımız kadar da önemli olmadığımızı anlardınız.. Aksi gibi davrandığımız her dakikada da aslında kendi egomuzu şişirerek, kendimize olmayan bir anlam atfederek kendimize zarar veriyoruz.
Zaman zaman kendini kaybolmuş, dertlere boğulmuş, depresif, melankolik ve yalnız hisseden herkese bu yazı; Lütfen kendinizi ve sorunlarınızı önemli sanmayı bırakın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder